Een farm in Ontario? - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu Een farm in Ontario? - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu

Een farm in Ontario?

Door: Floortje

15 September 2011 | Canada, Kelowna

Van zaterdag tot en met woensdag zijn we in Sault Ste. Marie Ontario geweest en hebben daar diverse boerderijen bekeken die te koop staan. We hebben onze ideeen over een eigen bedrijf wat bijgesteld en kwamen erachter dat je voor een redelijk laag bedrag in Ontario een mooie boerderij kopen met veel grond erbij. Campings zijn over het algemeen toch duurder en een boerderij lijkt on ook wel wat.
Op zaterdag hebben we eerst Baxer naar de kennel gebracht en en peozen achtergelaten met goed veel brokjes en water. Daarna op naar het vliegveld. We hadden een rechtstreekse vlucht van Kelowna naar Toronto. Daar hebben we een auto gehuurd en hebben we een stukje buiten Toronto overnacht in een hotel. Op zondag zijn we naar Sault Ste. Marie gereden, totaal zo'n 7 uur vanaf Toronto. Sault Ste. Marie Ontario wordt door de Saint Mary River gescheiden van Sault Ste. Marie in Michigan. Het ligt aan Lake Superior en verder liggen Lake Michigan en Lake Huron vlakbij; alledrie hele grote meren.
Op maandagochtend meldden we ons om 10 uur bij de makelaar; die had een hele route voor ons uitgestippeld en heeft ons meegenomen naar in totaal 8 verschillende boerderijen die te koop staan in de omgeving. Ergens tussen 21:00 en 21:30 waren we weer terug bij zijn kantoor! We zijn de hele dag op stap geweest, want hij vond het beter dat we veel verschillende plekken zouden zien om een goede indruk te krijgen. Nou, dat is wel gelukt! Op een gegeven moment weet je noet meer waar je het eerst en laatst geweest bent.
Gelukkig was toen we weer in de stad waren de Chinees nog open en hij wilde nog wel wat eten voor ons koken; we hadden best trek na zo'n lange dag.

Op dinsdag hebben we de twee boerderijen die wel het beste geschikt vinden voor wat we willen nog een keer bezocht en hebben we nog wat door de omgeving gereden. Het is daar heuvelachtig met veel meren. Veel boerderijen afgewisseld met bos.

Woensdag was het weer tijd om terug te rijden naar Toronto. Onderweg hebben we nog wat contact met de makelaar gehad en hebben we besloten om een bod uit te brengen op de boerderij die ons het beste lijkt. We waren precies op tijd voor ons vliegtuig. Ze waren al aan het boarden toen we bij de gate aankwamen. Gelukkig was er een Tim Hortons direct bij de gate en daar hebben we allebei een chilie 'to go' gekocht. Je krijgt tegenwoordig namelijk geen eten meer op binnenlandse vluchten alleen een zakje pinda's of koekjes en daar kunnen we niet van leven.
Toen ik onze vlucht boekte, had ik niet in de gaten dat de terugvlucht naar Calgary ook nog in Winnipeg een tussenlanding zou maken. Dat was niet echt fijn: vier provincies in 1 avond. We gingen on 18:00 plaatselijke tijd weg uit Toronto, waren om 20:00 uur in Winnipeg, daarna om 21:30 in Calgary en om 22:00 in Kelowna.

Morgen gaan we waarschijnlijk ons bod uitbrengen; spannend. Hopelijk gaat de verkopende partij ermee akkoord. We laten wel weten hoe het verder gaat.

Ik zal nog wat foto's plaatsen van de boerderij. Het is 160 acres in totaal, zo 65 ha. Een derde is bos en de rest zijn graslanden.

Groetjes van Peter en Floortje

• 07 November 2011 - 09:01

Ellen:

Lees nu pas dit verslag...zijn jullie hier nog verder mee gegaan?