Nog geen camping. - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu Nog geen camping. - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu

Nog geen camping.

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg

17 Juli 2011 | Canada, Kelowna

Het is alweer een poosje geleden dat ik wat geschreven heb; ik geloof dat ik daar de meeste berichtjes mee begin....
Nadat we bij de camping zijn wezen kijken waren we heel enthousiast, maar helaas bleek na wat rekenwerk dat het er financieel nog niet inzet. Tenmiste niet de camping waar we zijn wezen kijken. Een groot nadeel is dat er geen woonhuis bijzit en dat zijn dan nog weer kosten die erbij komen. We hebben nu besloten om het zoeken voor een poosje op een laag pitje te zetten en meer geld te sparen. Het is nu toch niet handig nu we zo ver bij elkaar uit de buurt zijn; dan kun je ook niet even in een weekend ergens gaan kijken ofzo.

Peter was twee weken geleden een lang weeken thuis en dat was erg gezellig. We zijn een paar keer lekker uit eten geweest en hebben voor de rest niet echt veel gedaan. We hebben wel onze Mitsubishi Outlander ingeruild voor een Ford Escape. We waren de Outlander al een poosje zat. Hij verbruikt vrij veel benzine en met name in de winter maakte hij rara geluiden. Peter had na wat onderzoek op internet uitgevonden dat dat aan de dakdragens lag. Na wat heen en weer ge-onderhandel hebben we een auto naar onze zin kunnen kopen; dat kost dan wel weer meer tijd dan dat je in eerste instantie wilt, maar goed dat is dan niet anders.

Gisteren heb ik een honderek achterin gemonteerd, zodat Baxter niet vanuit de achterkant naar voren over de bank kan klimmen. Dat deed hij bij de vorige auto namelijk regelmatig en dat willen we niet meer hebben, want overal haar en viezigheid.

Vanmorgen had Spencer weer een vogel te pakken en zat luid miauwend met vogel in de bek bij de deur. Ik had hem namelijk tegegehouden toen hij door het kattenluik naar binnen wilde. Hij brengt regelmatig wat mee naar huis, vooral muizen. Er ligt nu ook weer een dode muis op de patio en vorige week heb ik er drie in de vuilniszak gedaan....

Vanmiddag ben ik nog met Baxter een trail wezen lopen die als je eenmaal boven bent een heel mooi uitzicht geeft over Kelowna, Rose Valley Lake en Lake Okanagan. Het is wel even een hele klim, maar het uitzicht is het zeker waard.

Verder gebeurt er niet echt veel. Peter had de afgelopen week wel leuker werk te doen. Hij had koeling geinstalleerd in een soort hotel waar werknemers van oliemaatschappijen wonen. Dat is zo'n 40 minuten buiten Fort McMurray. Ze mochten daar ook tijdens de lunch van het buffet eten en dat wordt heel goed verzorgd. Bij Bylands gaat het ook zijn gangetje. Afgelopen week waren de verkopers uit Edmonton, Calgary en Winnipeg er. Op donderdagavond gingen ze uit eten met de verkopers die in Kelowna wonen en ik mocht ook mee (kosten van de baas - gelukkig maar want het was een duur restaurant).

Als ik met Baxter wandel ga ik door de week meestal hier op Mt.Boucherie lopen. Vaak zien we wel herten en ook wel eens een coyote. Mt. Boucherie is een oude vulkaan en aan een kant zie je ook basalt en zijn er brokken naar beneden gevallen. Dat is wel heel apart om te zien. Het huis waar we de basemant huren zit zo'n beetje aan die kant, wat ook meteen het steilste gedeelt is. Daarom hebben ze hier in de achtetuinen ook een stenen wal die rotsblokken moet tegenhouden als die naar beneden mochten komen..... Ik die wal wonen heel veel marmotten en Baxter vindt het fantastisch om daar achteraan te gaan. Ik ben eigenlijk wel blij dat de marmotten zich al weer wat minder laten zien, wnat dan is Baxter rustiger. Nog een paar weken en dan zitten ze allemaal weer onder de grond: tijd voor de winterslaap.

Ik heb nog wat foto's en twee nieuwe video's geplaatst. Een aantal foto's zijn al van wat langer geleden, maar de meeste zijn wel recent. Er zijn twee video's: eentje van een kolibrie die zit te drinken en eentje van de ongeving direct bij het huis - al laatste zoom ik in op het huis (rechts naast het huis in aanbouw).

Groetjes van Peter en Floortje

  • 18 Juli 2011 - 06:55

    Baukje:

    leuke foto's en fijn dat Peter even thuis was. ik hoop voor jullie dat jullie snel weer bijelkaar kunnen blijven.

  • 12 Augustus 2011 - 13:42

    Alexa:

    Hoi allebei,
    Het is alweer lang geleden merk ik dat ik op jullie site heb gekeken. Wat een hoop ontwikkelingen zeg. Het toeval wil dat mijn appartement volgende week ook in de verkoop gaat. Ja, we gaan samenwonen, in Haarlem! Annet haar buurman wil haar appartement kopen. Nu loopt dat al vanaf januari. In maart bij de open huizen route lopen we het eerste huis binnen en dat is gelijk ons "droomhuis"!!! We hadden al plannen voor B&B en expositieruimte voor kunstenaars. Het ergste is dat we net volgende week een bod wilde gaan uitbrengen en nu schijnt net iemand van de week een optie te hebben genomen op dat huis (staat al 1 jaar te koop). Dat is héél erg balen en zie het op dit moment somber in :-(. Nu maar hopen dat mijn appartement net zo snel verkocht is als dat van jullie. Kortom spannende tijd. Over 3 weken vertrek ik naar Pakistan. Fietsen over de oude zijdenroute naar China. Jukkie krijgen ook een mail van mijn site waarbenjij nu. Succes met campingplannen en werk houden.
    groetjes Alexa en Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hoi, wij zijn Peter en Floortje en op 15 augustus 2006 zijn we naar Canada geëmigreerd. We wonen in Kelowna BC. We werken allebei nu nog voor een baas, maar we willen met een aantal jaren een camping kopen en zo ons eigen 'bedrijf' starten.

Actief sinds 29 Juli 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 91807

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: