Zomer - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu Zomer - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu

Zomer

Blijf op de hoogte en volg

31 Juli 2012 | Canada, Kelowna

Na de natste juni maand sinds er neerslag wordt gemeten hier, werd het ineens zomer. De zon ging aan en is haast niet meer weggeweest; alleen voor 1 dag toen het niet meer dan 16 graden werd overdag! Ik denk dat we even een break kregen van de warmte. Ons nieuwe huis heeft geen airco en dan wordt het best warm binnen als het 30-35 graden is.

Peter heeft inmiddels een baan gevonden bij een waterzuivering hier niet ver vandaan. Het is een inval baan, dus als anderen vrije dagen hebben of ziek zijn, dan kan Peter komen werken. Hij is meestal ingeroosterd voor zo'n 3 tot 4 dagen per week, maar wordt vaak gevraagd om extra te werken. Het gaat daar ook in de weekenden door. Hij vindt het werk leuk en interessant en wie weet leidt het tot een vaste baan. Het is in ieder geval werk en dat is het belangrijkste en het is maar zo'n 15 minuten rijden van huis.

Afgelopen weekend was het eerste volledige weekend dat we samen hadden, dus zijn we wezen kamperen. Ik had donderdag en vrijdag vrijgenomen. Donderdag ochtend hadden we onze spullen gepakt en zijn we naar de recreation site van Peachland Lake gereden, ongeveer 30-45 minuten van huis, maar wel een stuk hoger gelegen. Toen we aankwamen, waren er al wel wat andere kampeerders, maar we vonden nog een mooi plekje aan het meer. Deze zogenaamde recreation sites zijn over het algemeen gratis, dus dat trekt soms was ander volk dan betaalde plaatsen. Dat merk je met name 's nachts als mensen het laat willen maken met de muziek aan enzo. Na twee nachten met weinig slaap zijn we zaterdag in de loop van de middag weer naar huis gereden. We hebben al met al een lekker relaxed weekend gehad; Peter heeft gevist en ik heb lekker gelezen. Gelukkig mochten we nog wel een kampvuur hebben, want ons kookpitje ging kapot. Op veel plaatsen mag je hier in de zomer geen kampvuur hebben in verband met brand gevaar.

Toen we zaterdagmiddag thuiskwamen, kwamen meteen Romulus en Spencer naar ons toe; Romulus al miauwend. Toen ik naar binnen ging en het kattenvoer zag, bleek dat er bijna niks van gegeten was en toen ik de bakken leegschepte, lag er ook niet veel in. Bleek dat we het kattenluikje per ongeluk dicht hadden gelaten, terwijl Romulus en Spencer buiten waren. Arme beesten! Gelukkig waren ze er nog en hebben ze het overleefd. Romulus is tot nu toe nog niet weer naar buiten geweest.....

In Juni waren Peter's ouders hier op bezoek; dat was gezellig. Ze zijn ook nog wat wezen rondreizen richting de Rockies en weer terug. Ze hebben hier in en om het huis geholpen met diverse klussen: verven, onkruid wieden, grind verplaatsen etc. Er was genoeg te doen! Nu het zo warm is, doen we niet echt veel, maar dat komt wel weer. We willen eerst de woonkamer en de trap helemaal afmaken voordat we met de keuken gaan beginnen. In de woonkamer hoeven alleen de plinten nog geschilderd en geplaatst te worden; de trap zal wat meer werk zijn, maar die is grotendeels ook klaar.

Een poosje geleden onderweg naar het werk werd ik gestopt door een politieagent...te hard gereden. Hij deed alsof hij me matste met een lagere bekeuring dan dat hij had kunnen geven, maar het is alsnog erg vervelend en weggegooid geld. Als je vanaf hier naar West Kelowna rijdt, kom je langs een stuk waar je van 90, naar 70 naar 50 gaat. De 70 zone zit precies nadat de weg een stuk omlaag gaat, dus de auto wil vanzelf harden gaan. Ik liet hem altijd gaan, want daarna gaat de weg weer omhoog en remt'ie vanzelf weer af en rijdt 50 bij het bord 50. Helaas vond de politieagent dit geen argument en moest ik alsnog betalen $138, maar als ik binnen 30 dagen betaalde, ging er $25 vanaf. Nu rem ik dus braaf af tot 70 bij het bord om te voorkomen dat het nog een keer gebeurt! Wie mij kent, weet dat ik eigenlijk nooit te hard rijdt en dat ik degene ben die altijd een rij auto's achter zich heeft rijden als er maar 1 rijstrook is. Maar goed, iedereen die een bekeuring krijgt, vindt het onredelijk en onverdient.

Na de bekeuring heb ik nog meer geld over de balk gegooid. M'n $190 schoenen die ik vorig jaar had gekocht zijn op en ik had een paar nieuwe bij een Amerikaanse site besteld. Helaas waren ze te klein en moest ik ze terugsturen. Het hele geintje heeft me zo'n $70 gekost aan verzendkosten, invoerkosten en kosten on ze weer terug te sturen. Dat doen we dus ook niet weer. Ik koop veel online en heb dit nog nooit meegemaakt. Meestal hoef ik geen invoerrechten te betalen, maar dat hangt af van hoe ze het versturen.

Ik zou nog wat foto's toeoegen, maar dat lukt niet en ik weet niet waarom. Die houden jullie dus nog te goed.

Groetjes van Peter en Floortje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hoi, wij zijn Peter en Floortje en op 15 augustus 2006 zijn we naar Canada geëmigreerd. We wonen in Kelowna BC. We werken allebei nu nog voor een baas, maar we willen met een aantal jaren een camping kopen en zo ons eigen 'bedrijf' starten.

Actief sinds 29 Juli 2006
Verslag gelezen: 707
Totaal aantal bezoekers 91770

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: