Fijne Kerstdagen! - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu Fijne Kerstdagen! - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu

Fijne Kerstdagen!

Door: Floortje

24 December 2011 | Canada, Kelowna

De afgelopen maanden zijn we druk geweest met het schrijven van een business plan voor de boerderij die we in Ontario gezien hebben. Het was een hele klus om alle gegevens bij elkaar te krijgen en alle berekeningen te doen, maar het is uiteindelijk gelukt en vorige week hebben we het ingeleverd bij onze bank. Helaas kregen we afgelopen donderdag te horen dat onze bank ons geen lening wil geven, omdat ze het risico te groot vinden. Dat was best een teleurstelling te meer omdat onze contactpersoon bij de bank erg positief was. We geven nog niet op, want er zijn nog meer banken en we hopen dat de aanhouder wint.....

Eind oktober zijn we nog een weekend in Vancouver geweest. Op weg daarheen zijn we in Chilliwack gestopt om bij een paarden beurs rond te kijken. Dat was erg leuk en er waren interessante demonstraties en workshops. Ik voor de helft van de prijs een hotel in downtown Vancouver kunnen boeken. Het was lekker weer toen we daar waren en we hebben wat in downtown raondgelopen en lekker gegeten. Op zondagmiddag zijn we naar het Museum of Anthropology geweest en dat was erg mooi. Daarna weer op naar huis.

De komende week tussen Kerst en Oud en Nieuw zijn we lekker vrij en het plan is om dan nog wat banken lastig te vallen met ons business plan.
Vanmorgen had ik m'n laatste shift bij de Salvation Army Christmas kettle en heb daar ruim $200 opgehaald in twee uur tijd. Dat was niet slecht.

We hebben hier haast geen sneeuw dit jaar. In november viel er een keer zo'n 15 to 20 cm, maar dat was binnen een week weer weg. Nu ligt er een heel dun laagje en niet eens overal! En ik heb nog wel nieuwe 'grippers' gekocht voor onder m'n schoenen. Dus wat mij betreft mag de sneeuw komen. Ook heb ik nu mijn winterjas weer sinds een week. Die lag nog in de berging en we zijn de sleutel daarvan een poosje kwijt geweest. Gelukkig stond de doos met winterjassen vooraan..... De doos met wintertruien en boots staat ergens helemaal achteraan en daar kunnen we niet bijkomen. Gelukkig hebben we wel wat truien en winterschoenen hier en gelukkig is het nog niet echt koud geweest.

In het Oud en Nieuw weekend zijn we van plan om te gaan shoppen in de States. Daar is alles over het algemeen wat goedkoper dan hier en het is wel eens leuk om ergens anders te kijken.

We wensen iedereen hele fijne Kerstdagen en een heel gelukkig 2012!

Groetjes van Peter en Floortje

• 25 December 2011 - 08:28

Corina:

Hoi Peter en Floortje,

Jammer dat jullie plan niet mee wil werken, hopelijk lukt het snel een andere bank te vinden! We zullen voor jullie duimen!

Gezellige kerstdagen en een heel mooi nieuw jaar waarin de droom van een eigen camping hopelijk uit mag komen!

Groetjes,
    Corina.

• 25 December 2011 - 12:01

Hanneke & Bart:

Fijne kerstdagen en een voorspoedig 2012. We hebben enorme waardering voor jullie doorzettingsvermogen. Het gaat lukken met zoveel wilskracht. Die camping gaat er komen.
    Groeten uit een groen (en ook wat grijs) De Bilt.

• 29 December 2011 - 20:23

Alexa En Annette:

2012 word jullie jaar! Wij bewonderen jullie plannen. Als je ergens voor gaat , dan komt het vroeg of laat voor elkaar. Just go for it :-)

fijne jaarwisseling