Huis te koop - huis verkocht - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu Huis te koop - huis verkocht - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu

Huis te koop - huis verkocht

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg

22 Februari 2011 | Canada, Kelowna

Peter was het weekend van mijn verjaardag thuis in Kelowna en dat was erg gezellig. Op donderdag ochtend heb ik hem van het vliegveld gehaald en toen zijn we lekker wezen ontbijten: all you can eat waffles. We konden er allebei maar twee op; dat krijg je als je er slagroom bij krijgt... 's Middags hadden we de makelaar hier om de verkoop van ons huis te bespreken. Hij was een collega van mij bij Bylands en was net een week makelaar; ons huis was zijn eerste klus. Op mijn verjaardag werd het 'te koop' bord geplaatst, de dag erna kwamen de eerste kijkers en die deden meteen een bod. Op zaterdag avond zaten we in het makelaarskantoor en hebben wat heen en weer geboden en toen was ons huis verkocht....in 1 dag.

Ik was nog van plan om een week vrij te nemen om hier en daar wat verf bij te plekken en kleine dingetjes die nog gedaan moesten worden in orde te maken, maar dat is nu niet nodig! Heel fijn. Ook zijn de kopers ok met een plekje waterschade op het laminaat in de gang. We waren van plan om een nieuwe vloer te laten leggen, maar omdat ik geen goed gevoel had bij het bedrijf dat dit zou gaan doen, had ik dat nog even op zijn beloop gelaten. Nu kunnen we gewoon de vloer erin laten, hoeven we geen no-claim te betalen en gaat onze verzekering ook niet omhoog.

Eind maart, de 26ste, moeten we eruit. Ik heb die week vrij genomen en Peter gaat dat ook doen. Dat geeft wel voldoende tijd om alles in te pakken en te verhuizen. We hadden al een paar ladingen naar de self-storage gebracht, waar we een kleine ruimte hebben gehuurd. Zo zag het huis en de garage er wat opgeruimder uit toen de mensen kwamen kijken.

We gaan in eerste instantie wat huren, maar hebben op het ogenblik nog niks. Er is veel aanbod en we hebben nog even, dus dat komt wel goed.

De avond van mijn verjaardag zijn we lekker bij een Indiaas restaurant wezen eten; dat was erg goed. Ik had via Twongo een voucher gekocht wast $30 waard is en waarvoor ik maar $15 hoefde te betalen: goede deal. Ik heb ook alweer een voucher voor een ander restaurant via Groupon: $10 betaald en voor $20 eten! En van onze makelaar hebben we een tegoedbon gekregen voor een restaurant van $75. Dus als we aan het verhuizen zijn, kunnen we dat goed gebruiken.

Afgelopen weekend heeft Peter een geweer gekocht in Edmonton. Hij kan er meer langeafstand schieten, jagen en zelf munitie voor maken. Nu kunnen we de vriezer vullen met hertebout.

Gisteren toen ik net lekker lag te slapen, werd ik opeens wakker van geluiden van buiten. Het duurde even voordat ik doorhad wat het was: Oehoe's die zaten te oehoe-en en niet zo zachtjes. Het leek wel of ze vlak voor het open slaapkamerraam zaten. Ik heb even gekeken of ik ze ook zag, maar helaas. Waarschijnlijk zaten ze op het dak. De laatste tijd hoor ik ze best vaak als ik in de middag met Baxter wandel. Ik heb ze helaas nog niet gezien, alleen gehoord.

Groetjes van Peter en Floortje


  • 23 Februari 2011 - 09:45

    Marit:

    Dat is snel verkocht. In Nederland gaat dat in de meeste gevallen nog niet zo snel momenteel.
    Succes met alle verhuisplannen.

    Groetjes Marit

  • 23 Februari 2011 - 15:12

    Pieter Molenaar:

    ..en het Canadese avontuur gaat verder...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hoi, wij zijn Peter en Floortje en op 15 augustus 2006 zijn we naar Canada geëmigreerd. We wonen in Kelowna BC. We werken allebei nu nog voor een baas, maar we willen met een aantal jaren een camping kopen en zo ons eigen 'bedrijf' starten.

Actief sinds 29 Juli 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 91814

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: