Verhuizingsperikelen - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu Verhuizingsperikelen - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu

Verhuizingsperikelen

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg

03 April 2011 | Canada, Kelowna

We zijn verhuisd! Alles is redelijk voorspoedig verlopen al was het wel veel werk zo met zijn tweeen. Peter kwam zaterdag 19 maart naar Kelowna; die dag hebben we verder niet veel gedaan - Peter had een afspraak bij de kapper en 's avonds zijn we lekker uit eten geweest bij de Boston Pizza nog voor zijn verjaardag. Op zondag zijn we met inpakken begonnen en maandag hadden we een verhuiswagentje gehuurd bij Budget. Die dag hebben we de meeste spullen voor het nieuwe huis overgebracht, zodat we daar meteen konden slapen en wonen. Ook de katten en Baxter hebben we meteen meegenomen. Baxter ging wel steeds met ons mee heen en weer. Omdat alle grote spullen al direct het huis uit waren leek het alsof het heel snel ging. Dat leek dus alleen maar zo... Dinsdag was weer een inpakdag en woensdag hadden we weer de verhuiswagen, donderdag was ook weer een inpakdag en vrijdag hadden we voor de laatste keer de verhuiswagen. Ik had van te voren heel veel eten gekookt, zodat we de hele week niet hoefden te koken; dat was wel lekker. We zijn op woensdag nog uit eten geweest bij een barbeque restaurant in Kelowna. Ik had daarvoor een Groupon gekocht: $10 betaald en voor $20 tegoed bij dat restaurant. Was een goede deal.
Op donderdag hadden we een afspraak bij de notaris en dat liep allemaal voorspoedig. Vrijdag konden we daar weer heen om onze cheque op te halen - hier wordt het geld nog niet rechtstreeks op je rekening gestort, maar mag je het zelf naar de bank brengen.
Vrijdag hebben we de laatste dingen uit het huis gehaald en naar de berging gebracht. We hebben nu een grotere ruimte gehuurd: 10x20 foot = ongeveer 3x7 meter. Die staat nu helemaal vol. We waren al een beetje bang dat niet alles erin zou passen, maar met goed stapelen kom je een eind.
Op zaterdag was het nog wel even aanpoten. Het huis was al leeg, maar moest nog schoongemaakt en er moesten nog spullen naar het grof vuil worden gebracht. Terwijl Peter begon met schoonmaken, heb ik een pick up truck op het werk geregeld en de spullen voor het grof vuil geladen. We moesten er voor 12:00 uur uit zijn en dat is allemaal gelukt. Bij de vuilstort accepteerden ze helaas niet alles en daarom rijd ik nu nog rond met olie, verf en andere troep achter in de auto. Volgend weekend zal ik dat wel wegbrengen.
Toen we zaterdagmiddag bij onze overburen op bezoek gingen, waren de nieuwe mensen al druk bezig met hun verhuizing. Als afsluiting hebben we zaterdag avond de tegoedbon opgemaakt die we van onze makelaar hadden gekregen. Deze was voor een restaurant hier in West Kelowna.

Peter ging zondagmiddag weer terug naar Fort McMurray. Het was een drukke week, maar het is allemaal weer gelukt.

Ons nieuwe adres is trouwens:
3079 Lakeview Cove Road
West Kelowna, V1Z 3P6, BC, Canada.

Wij huren een basement suite. De eigenaren wonen hier boven. Ons appartement heeft een open keuken/woonkamer, een slaapkamer, studderkamer, badkamer en washok. Verder hebben we buiten een ruime, overdekte patio. Dit huis is helemaal nieuw en de eigenaars wonen er ook nog maar net. De achtertuin is nog niet aangelegd en de grond hiernaast is nog niet bebouwd, dus konden we gemakkelijk met de verhuiswagen de achtertuin in rijden om onze spullen uit te laden. Wij zitten aan de achterkant van het huis en hebben uitzicht op de helling van Mount Boucherie. We kijken hier zo het bos in en de wandelpaden beginnen achter het huis. Dat is erg fijn. Als je aan de voorkant van het huis staan, heb je uitzicht op Lake Okanagan.

Van de week ben ik al een keer met Baxter bovenop Mount Boucherie geweest; dat is wel een hele klim - het voordeel is dat ik geen geld hoef uit te geven aan de sportschool. Met een hond en een berg in de achtertuin heb je dat helemaal niet nodig...


Afgelopen donderdag en vrijdag ben ik voor mijn werk naar de Lower Mainland geweest (hiermee wordt Vancouver en het gebied eromheen bedoeld). Er was een vergadering in Surrey bij de British Columbia Nursery & Landscape Association op donderdag en vrijdag ben ik bij onze contract kweker in Rosedale bij Chilliwack geweest. Die dag regende het uiteraard; dat is meestal zo als ik daar heen ga. Ik had deze keer in ieder geval een vierwiel aangedreven truck bij me met winterbanden. Dat was nog wel nodig, want op de terugweg kwam ik nog bij een stukje waar een mix van sneeuw, ijs en water op de weg lag. Baxter zat twee dagen in de kennel en was erg blij toen ik hem weer op kwam halen.

Vandaag ben ik met Baxter rondom Mount Boucherie gelopen. Dat was best een eind en de trail gaat hier en daar redelijk steil naar beneden en weer omhoog. Baxter en ikzelf ook was best blij om weer thuis te zijn - moe, maar voldaan.

Op de foto's kunnen jullie ons nieuwe huis zien.

Groetjes van Peter en Floortje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hoi, wij zijn Peter en Floortje en op 15 augustus 2006 zijn we naar Canada geëmigreerd. We wonen in Kelowna BC. We werken allebei nu nog voor een baas, maar we willen met een aantal jaren een camping kopen en zo ons eigen 'bedrijf' starten.

Actief sinds 29 Juli 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 91812

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: