Peter heeft werk in Fort McMurray, AB - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu Peter heeft werk in Fort McMurray, AB - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu

Peter heeft werk in Fort McMurray, AB

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg

17 Oktober 2010 | Canada, Kelowna

Vorige weekis Peter begonnen bij ee bedrijf in Fort McMurray. Dat is hier zo'n 1600km vandaan in noordoost Alberta. Wel een heel eind weg, maar op het ogenblik schijnbaar een van de weinige plekken waar nog voldoende werk is en waar men ook goed betaalt. Het is wel een hele andere wereld: veel mensen die daar werken, net zoals Peter, huren een kamer in een huis waar je dan met zo'n 6 tot 8 mensen woont. Dus veel auto's voor de deur en als iedereen 's morgens naar zijn werk gaat, is het erg druk op straat. Er is daar relatief veel politie. Dat moet waarschijnlijk ook wel in een plaats waar met name mannen wonen die goed geld verdienen en dat over het algemeen weer uitgeven aan drank en drugs. Zo is in ieder geval hier wel de algemene opnie als je mensen hoort praten over Fort McMurry. Fort McMurry is een olie stad; er liggen olievelden in de buurt en dat zorgt voor goede werkgelegenheid in diverse sectoren. Peter werkt op het ogenblik aan een appartementengebouw, want er wordt daar nog heel veel gebouwd.

Het is voor ons allebei wel heel erg wennen en het is zo wel wat eenzamer al gaan de dagen erg snel, want er is veel te doen. Met name Baxter vraagt nogal wat tijd, want hij moet natuurlijk regelmatig worden uitgelaten. Peter werkt 10 uur per dag van maandag tot en met zaterdag, dus dan blijft er ook niet veel vrije tijd meer over. We weten nu nog niet hoe lang dit zo zal duren. Ik ben zelf ook een beetje aan het rondkijken voor een baan daar en heb inmiddels bij de gemeente gesolliciteerd als tekenaar voor de parken. Hopelijk nemen ze me aan en dan vertrek in ook naar Fort McMurray.

Onze campingplannen liggen zo wel een beetje in de ijskast, maar dat geeft niet. De plek die we op het oog hadden ligt toch wel ver van de bewoonde wereld en dan weet je niet of er wel voldoende potentieel is. Als het volgend jaar nog te koop staat, wie weet...

Een paar weken geleden hebben we hier Ted en Diane uit Michigan op bezoek gehad en dat was erg gezellig. Ik ben au-pair geweest van hun kleinkinderen, die inmiddels bijna alle drie volwassen zijn...
Gelukkig was het lekker weer toen ze hier waren, dus hebben we lekker wat door de vallei rondgetoerd en hier en daar gekeken.

Ik zal nog even wat foto's bijvoegen van de afgelopen tijd en dan ga ik er weer mee stoppen.

Groetjes van Peter en Floortje

P.S. Ik heb net wel drie keer geprobeerd foto's te plaatsen, maar dat is niet gelukt en ik ben inmiddels erg moe. Ik probeer het morgenavond nog wel een keer.

  • 18 Oktober 2010 - 09:42

    Baukje:

    Fijn dat Peter weer werk heeft. GEFELICITEERD!!!!!

  • 04 November 2010 - 09:19

    Ellen:

    Peter, gefeliciteerd met je baan! Bevalt ie een beetje? groetjes!

  • 27 September 2013 - 13:28

    Samantha:

    Hallo Peter en Floortje,

    Ik heb jullie verhaaltje gelezen over je werk in Fort McMurray. Zelf heb ik 22 jaar in Toronto gewoond en ben nu weer terug in NL, brrrrrr.

    Mijn zoon is op zoek naar werk in Canada of liever gezegd ik wil graag dat hij naar Canada gaat. Ik had al van mensen gehoord dat het goed werken is in Fort McMurray om leuk wat geld te verdienen. De drank en drugs is mij ook al bekend daar.

    Hebben jullie suggesties waar ik naar toe kan schrijven, hij wil gewoon labour werk doen aangezien hij geen specifieke opleiding heeft gevolgd. Hij is 20 jaar.

    Zijn jullie nog in Canada, mooi land hè. Ik hoop iets van jullie te horen.

    Met vriendelijke groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hoi, wij zijn Peter en Floortje en op 15 augustus 2006 zijn we naar Canada geëmigreerd. We wonen in Kelowna BC. We werken allebei nu nog voor een baas, maar we willen met een aantal jaren een camping kopen en zo ons eigen 'bedrijf' starten.

Actief sinds 29 Juli 2006
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 91806

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: