Peter heeft weer werk! - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu Peter heeft weer werk! - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu

Peter heeft weer werk!

Door: Floortje

02 Augustus 2010 | Canada, Kelowna

Morgen (dinsdag 3 augustus) gaat Peter aan zijn nieuwe baan beginnen! We zijn allebei erg blij en opgelucht dat het gelukt is om wat te vinden, want er zijn nog steeds veel loodgieters werkloos hier in de omgeving. Het bedrijf waar Peter gaat voor gaat werken heet Southern Mechanical en zit in Penticton, ongeveer 45 minuter tot een uur rijden ten zuiden van waar we wonen. Vanaf daar is het nog ongeveer een uur naar het project in Oliver; dat wordt dus heel vroeg opstaan.... Gelukkig is dit een korte week om te beginnen.

We hebben dit weekend een lang weekend gehad; vandaag is het BC-day. We zijn gewoon thuis gebleven. Vrijdag avond zijn we lekker uit eten geweest om te vieren dat Peter werk heeft gevonden. We hebben heerlijk gegeten op het terras van het restaurant bij de golfbaan. We moesten wel even geduld hebben en dat terwijl er voor ons idee niet heel veel mensen zaten. Het duurde zeker een half uur totdat er iemand onze bestelling kwam opnemen en daarna hebben we geloof ik nog zeker 30-45 minuten op ons eten gewacht. Maar goed, het was wel lekker en veel. Goed gevuld zijn we nog even naar de driving range gegaan om wat ballen te slaan; dat werkte goed voor de spijsvertering.

Zaterdag hebben we 9 holes gespeeld; deze keer hebben we hole 10 tot 18 gedaan en die zijn wel moelijker dan de eerste 9. We zijn heel wat golf ballen kwijtgeraakt... We begonnen rond 18:30 en waren rond 21:00 uur pas klaar terwijl we de laatste hole niet gespeeld hebben. Dat geeft ongeveer aan hoe goed we zijn, want normaal gesproken doe je 9 holes in ongeveer twee uur met een groepje van 4 in plaats van twee. Maar het was wel leuk en daar gaat het om.

Gistermiddag zijn we nog naar een meertje in de buurt gereden en hebben we de kano meegenomen. Dat was wel even lekker. Peter heeft gevist en ik gelezen; eerst in de kano en later op de kant. In het begin zit je nog wel lekker, maar op een gegeven ogenblik kwamen de vliegen en muggen. Ook Baxter had er goed last van en toen zijn we maar weer richting huis gereden. Peter had een paar vissen gevangen, maar weer vrijgelaten.

Vorige week zondag hebben we vier collega's van mij uit Mexico op bezoek gehad en dat was best gezellig. Er is wel een beetje een taal barriere, maar dat maakte niet zo veel uit. Het was heerlijk warm weer, dus hebben we lekker buiten kunnen eten.
zaterdag vorige week hebben we ons grindpad aangevuld met grind. Dat was wel een warm en stoffig werkje, maar het ziet er nu weer mooi uit.

Peter heeft inmiddels ook zijn jachtvergunnig gehaald. Een paar weken geleden heeft hij een cursus gedaan en is geslaagd. Nu heeft hij zowel zijn wapenvergunning als zijn jachtvergunning en kan de vriezer opvullen met hertebout.

Het is hier de hele maand juli al flink warm en erg droog. Vorige week de hele week tussen de 35 en 40 graden en stralend helder weer. Van alle regen die in juni gevallen is, merk je nu niks meer van. Er zijn inmiddels meer dan 350 bosbranden in de hele provincie, waarvan eentje meer dan 1.000ha. We hebben hier in de buurt al wel een aantal branden gehad, maar die zijn snel geblust en we hebben in onze woonwijk tot nu toe geen problemen gehad. We hebben ondertussen wel van alles hier in huis foto's gemaakt, gewoon voor de zekerheid, want in de zomer weet je hier niet of je weer naar je huis terug kan als je even weggaat. Al die branden hebben wel als gevolg dat we op het ogenblik de overkant van de vellei niet eens kunnen zien. Rook blaast van heinde en ver de valleien in en blijft daar hangen. Dat maakt het wel een beetje drukkend. Hopelijk gaat het gauw weer wat waaien.

Ik zal nog even wat recente foto's uploaden.

Groetjes van Peter en Floortje

• 03 Augustus 2010 - 08:13

Baukje:

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!
    met je nieuwe werksituatie.
    we zijn erg blij voor je en hopen dat je dit niet te snel kwijt raakt.
    groetjes.

• 03 Augustus 2010 - 08:15

Jis En Tjitske:

Fantastisch dat Peter weer werk heeft! Dat geluier komt ook niet goeds van.

• 03 Augustus 2010 - 18:58

Corina:

Hé wat fijn dat Peter weer een baan heeft: GEFELICITEERD!
    Wat wel grappig is, toen wij in Canada waren zijn we in jullie woonplaats geweest, maar ook in Pentincton.
    Succes met de baan!

• 25 Augustus 2010 - 07:24

Ellen:

wat fijn dat peter werk heeft! heeft hij het naar zijn zin? groetjes!