Canada Day weekend - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu Canada Day weekend - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu

Canada Day weekend

Door: Floortje

04 Juli 2010 | Canada, Kelowna

Afgelopen donderdag, 1 July, was het Canada Day; de 143ste verjaardag van Canada en dat betekent een vrije dag. Ik was op vrijdag vrij, dus zijn we het weekend wezen kamperen bij Naksup in de buurt. Peter had de auto op donderdag al ingepakt, dus konden we vrijdag morgen op tijd vertrekken. Onderweg hebben we eigenlijk alleen maar regen gehad. Nakusp ligt ten noord oosten van hier en is zo'n 4 uur rijden en onderweg moet je met de pond Arrow Lake oversteken. We wilden kamperen bij een meer iets de bossen in bij Nakusp; veel van de meertjes hebben een primitieve camping waar je gratis mag staan. Op de eerste plek waar we kwamen stonden al mensen; we vonden het niet zo mooi daar, dus zijn we doorgereden naar een klein meertje dichtbij. Daar was nog niemand, maar we vonden het niet zo heel erg mooi daar, dus zijn we doorgereden naar de volgende plek. Daar waren ook wel mensen, maar nog meer dan voldoende ruimte voor ons. Inmiddels was het gelukkig gestopt met regenen en kwam zelfs de zon tevoorschijn. Toen we de tent hadden opgezet kwamen we erachter dat de andere mensen die er waren alleen waren gekomen om te vissen, dus die gingen op tijd weer weg. Verder stonden we nog twee jongens. Het was heerlijk rustig totdat er twee families bij kwamen staan en min of meer de hele camping in beslag namen. Binnen no-time lagen er fiesten, kano's, zwemvesten e.d. verspreid over het terrein.
Eenmaal 's avonds in de tent begon het weer behoorlijk te hozen en dat hield weer op tegen de morgen, gelukkig.

We wilden niet blijven rondhangen op de camping, want het weer zag er niet denderend uit. We zijn toen maar righting Nakusp gereden, want daar stond nog een camping te koop die we wel even wilden zien. We zijn er even snel overheen gereden, want het was niet waar we naar op zoek zijn en ook erg duur.
Toen zijn we even over een trail wezen wandelen. Daarna weer wat verder gereden en even bij een meertje gezeten; Peter om te vissen en ik om te lezen. Toen weer verder. Op de terugweg naar de tent hebben we nog een trail gelopen naar een waterval. Via een heel smal en steil paadje, waarvan we eerst dachten dat het de verkeerde kant opging, kwamen we bij de waterval aan en dat was heel mooi. Het water komt daar met zoveel geweld naar beneden dat we de nevel voelden waar we stonden en dat was er nog best een eindje vanaf. De bosbodem was dan ook helemaal bedekt met mossen, varentjes en andere vochtminndende planten.
Tegen het einde van de middag waren we weer terug bij de tent. Uiteindelijk lukte het, met behulp van een groot aanmaakblok, het kampvuur aan de gang te krijgen; al het hout was nat. Ons vuur was lekker warm, maar tegen de avond kwam ook de zon weer even tevoorschijn. Ik was helemaal vergeten om een kruik mee te nemen en daar had Peter wel wat op gevonden: warme stenen uit het kampvuur. Eigenlijk werken die veel beter, want ze blijven lager warm dan een kruik. Ik had er eentje in m'n slaapzak en we hadden er nog een paar in de tent liggen. Lekker warm!
Natuurlijk regende het vanmorgen toen we wilden inpakken en bijna de hele terugweg weer totdat we in de buurt van huis kwamen.

Hier heeft het blijkbaar niet veel geregend en wel veel gewaaid, want onze nieuwe boom, ziet er uit alsof het volop herfst is. Hopelijk is'ie niet aan het doodgaan. We hebben de boom een paar weken geleden gekocht bij mij op het werk, toen we 50% korting kregen en Peter had hem meteen geplant. Er wordt namelijk een nieuw huis bij ons acter gebouwd en we willen wel graag een beetje vrij zitten als we in onze achtertuin zitten. Hopelijk komt het dus nog goed met onze nieuwe boom.....

De afgelopen zes weken hebben we onze basement verhuurd gehad aan een jongen die bij Bylands stage loopt. Hij komt uit Nederland en studeert aan de HAS Den Bosch. De komende week is zijn laatste week, dus volgden weekend gaat hij weer naar huis. Op zich wel handing om zo eens te kunnen proberen of het bevalt om de basement te verhuren.

Ik zal nog wat foto's plaatsen van afgelopen weekend.

Groetjes van Peter en Floortje