Op zoek naar een camping - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu Op zoek naar een camping - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu

Op zoek naar een camping

Door: Floortje

06 Juni 2010 | Canada, Kelowna

Eindelijk gebeurt er dan weer wat, wat de moeite waard is om een stukje te schrijven. Bij mij was het op het werk best druk in mei en nu zijn we gelukkig weer terug naar normale uren werken. Peter heeft tot nu toen nog niks kunnen vinden, maar we blijven hoop houden, want zo af en toe beginnen er wel advertenties te komen voor loodgieters.

Baxter heeft ons de afgelopen weken erg veel geld gekost: hij heeft een soort schimmel opgelopen en heeft daardoor op een plekje het haar van zijn voorpoot afgelikt. Als je dan naar de dierenatrs gaat willen ze het er niet op gokken en worden er allerlei tests gedaan, medicijnen verstrekt en moet er een hoge rekeing betaald worden. Maar goed, het schijnt te helpen: de wond is weer dicht en hij heeft niet de neiging er alsmaar aan te likken. Hij heeft wel een kraag om, lampekapje, noemen we het zelf. Hij vond het eerst niks, maar weet nu niet beter.

Afgelopen weekend zijn we naar de Cariboo geweest op camping-jacht. Ik had twee dagen vrij genomen van het werk, dus konden we donderdag ochtend al vertrekken. De eerste camping was bij Green Lake net iets ten oosten van 70 Mile House; hier zijn we snel langsheen gereden. Ik heb wel een paar foto's gemaakt, maar het was niet waar we naar op zoek zijn en het ligt niet direct aan het meer. Toen op naar Crooked Lake en daar kwamen we halverwege de middag aan. De camping was gesloten en we moesten daar nog de toegangsweg van 2km aflopen. Dat was wel lekker na het grootste deel van de dag in de auto te hebben doorgebracht. De camping bestaat uit 5 huisjes en een kleine eigenaars woning en ligt daar direct aan het meer, wat zeker 50km van het dichtsbijzijnde gehucht af ligt. Ee grotere stad ligt nog eens 50km verder. Omdat het toen we weer bij de auto kwamen tegen het einde van de middag liep, besloten we om de tent op te zetten aan het meer op een zogenaamde recreation site. Dit zijn gratis kampeerplekken die door het ministerie van bosbouw gemaakt en onderhouden worden. Er is een toilet (gat in de grond) hokje, pick-nick banken en vuurplaatsen aanwezig. Het was een hele mooie plek en heel erg rustig. Toch hebben we niet heel erg goed geslapen, want er komen daar nogal wat beren voor....

De volgende ochtend dus weer vrij vroeg op pad. Eerst richting Horsefly, het dichtsbijzijnde gehucht, want we hadden erg dringend benzine nodig. Min of meer op de laatste dampen bereikten we horsefly en gelukkig was er een benzinepomp.

Op vrijdag hebben we uiteindelijk maar 1 camping kunnen bezoeken, omdat we een aantal keren fout zijn gereden. De routebeschrijving was wat summier en we hadden geen goede kaart van het gebied. Uiteindelijk kwamen we halverwege de middag aan bij Hebron Retreat, wat aan Cariboo Lake ligt (ook weer twee uur rijden naar een grotere stad en ongeveer een uur naar een klein dorpje). Dit is was van een kerk geweest en bestaat uot vrij veel gebouwtjes op het terrein. Een aantal zijn huisjes die verhuurd kunnen worden, maar alles zag er wel wat vervallen uit. Het voordeel is wel dat een deel van de grond een commerciele bestmming heeft, wat je nodig hebt voor een camping en het ligt er gewoon heel erg mooi. Wel moet je ongeveer 8km weg zelf onderhouden en sneeuwvrij houden in de winter.... Nadat we hier wat hadden rondgekeken en zijn we naar Williams Lake gereden en hebben de tent opgezet op een camping op het drukste punt in de stad. Wel veel geluid van auto's, maar geen last van beren. Die dag hadden we trouwens 7 beren gezien.

Op zaterdag waren we al heel vroeg op; ik geloof dat ik al om 5:30 onder de douche stond. Dat gebeurt normaal echt niet. We konden dus vroeg op pad, dat was wel fijn, wnat we hadden nog drie plekken te bekijken. Eerst op naar Quesnel, waar iets ten westen de eerste camping lag. Dit is een voormalige Bijbelschool en heeft weel huisjes en wat andere gebouwen. Helaas geen commerciele bestemming, maar daar is misschien wel overheen te komen. We konen jammergenoeg niet zomaar kondkijken, want een aantal van de huisjes is verhuurd voor permanente bewoning. De plek was heel mooi en ook aan een verharde weg, met electra en telefoon aansluitingen. En op ongeveer 30 min. van Quesnel, dus niet zo heel ver van alle voorzieningen.

De volgende was wel een bestaande camping aan Tzezaicut Lake. Hier zijn we ook weer redelijk snel langs gereden; de vraagprijs is best hoog en er zijn maar 3 huisjes. Hierna zijn we nog helemaal naar Puntzi Lake gereden. Eerst ruim een uur om in Williams Lake te komen van waar we waren en vanaf Williams Lake nog twee uur naar Puntzi Lake. Dit ligt wanaf Williams Lake naar het westen in de Chilcotin. Je komt we door een heel mooi gebied, maar het is ook wel weer afgelegen, met hier en daar een klein dorpje. We kwamen er rond een uur of 6 in de middag aan. De eigenaren van deze camping proberen hem prive te verkopen, dus zonder makelaar. Er was iemand aanwezig en zij heeft ons rondgeleid. Het zijn erg aardige mensen en ze namen de tijd om alles te laten zien, zelfs een globaal financieel overzicht. Dit is een hele mooie plek, redelijk wat huisjes (wel wat gedateerd)aan een mooi groot meer. Het nadeel van deze camping is dat'ie erg duur is.
Nadat we afschied hadden genomen van de eigenaars, zijn we naar een recreational site aan Puntzi Lake gegaan om ons avond eten klaar te maken. We hadden alles bij ons in de auto, behalve de tent. Toen we lekker hadden gegeten zijn we weer richting Williams Lake gegaan en lagen we rond 23:00 uur in bed, moe maar voldaan. Ik geloof dat we nog eens iets van 5 beren hebben gezien en wat herten.

Gelukkig hoedfen we vandaag alleen maar naar huis re rijden en verder niet nog ergens te kijken. Onderweg hebben we nog een beer en een moose gezien. De meeste dieren die we onderweg tegenkwamen waren nog vrij jong, van vorig jaar en zijn nu waarschijnlijk net door de moeder vertoten, omdat er een nieuw jong is.

Ik geloof dat we rond 4 uur half 5 vanmiddag weer thuis waren. De Cariboo en Chilcotin zijn allebei erg mooie gebieden en ik denk dat we een goede indruk gekregen hebben, dat mag ook wel want we hebben iets van 2.000km gereden in totaal! We gaan het nu eerst allemaal laten bezinken en dan zien we wel.

Ik zal nog wat foto's uploaden van het weekend.

Groetjes van Peter en Floortje

• 07 Juni 2010 - 05:00

Pieter Molenaar:

Dat was echt een tour de force. Misschien levert het toch iets op.

• 15 Juni 2010 - 08:57

Ellen:

da's heel wat om te laten bezinken! succes ermee, erg mooie omgeving zo te zien aan de foto's