Peter is geslaagd - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu Peter is geslaagd - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu

Peter is geslaagd

Door: Floortje

27 Mei 2012 | Canada, Kelowna

We wonen nu zo'n beetje een maand in ons nieuwe huis en het we hebben het erg naar onze zin. De verhuizing was een hoop werk, omdat we deze keer alles vanaf de achterkant van het huis waar we de basement huurden naar voren moesten sjouwen. Toen we er kwamen wonen, was het huis ernaast nog niet en was de tuin nog niet gedaan, dus konden we de verhuiswagen gewoon tot aan de deur rijden. Verder hebben we een hele ochtend besteed om alles goed schoon te maken, want we wilden wel onze borg terug krijgen. De beesten hadden hier en daar een beetje schade aangericht, maar daar hebben ze gelukkig niet opgelet en we hebben het volledige bedrag teruggehad (= toch 1 maand huur!).
Nu zijn we dus druk in ons nieuwe huis, want we willen eigenlijk min of meer de helen binnenkant renoveren. Peter heeft gelijk het tapijt uit de woonkamer eruitgehaald en ook van de trap. Verder zijn de legplanken die aan weerszijden van de open haard stonden weg, zijn de muren in de woonkamer klaar om geschilderd te worden en zitten er spots in het plafond. Vandaag hebben we behang geplakt op de muur waar de openhaard zit; het duurde wel even, maar het resultaat mag er zijn. Dit is bahang met een relief patroon wat ook nog geschilderd moet worden. Peter wil eerst van de week nog een laagje multiplex of de vloer leggen en dan gaan we de muren schilderen. Dan hopen we dat ons laminaat deze week komt, want dan kunnen we dat hopelijk volgend weekend leggen. Gisteren hebben we de vloerbedekking, de oude wasmachiene en droger en een hoop andere zooi naar de vuilstort gebracht. Gelukkig kan ik als ik dat nodig heb, een pick-up truck van het werk lenen. Dat is wel heel handig. Vorige week zondag heb ik een vrachtwagentje kunnen lenen en hebben we onze berging leeggehaald. We hebben nu dus al onze spullen hier bij huis - een deel staat gewoon onder de car port en de rest binnen opgestapeld.

Onze woonkamer is op het opgenblik de tweede slaapkamer. Hier hebben we een klein gedeelte van ons bankstel ingezet, de tv, Baxter z'n mand en nog wat manden voor de katten. In de keuken is het ook nog even wat behelpen: we hebben geen vaatwasser hier, dus we doen de afwas ouderwets met de hand en we hebben ook geen magnetron. Dat komt allemaal wel weer als we met de keuken aan de gang gaan...

Afgelopen vrijdag kreeg Peter zijn diploma! Hij is nu gecertificeerd loodgoeter hier in Canada - Journeyman Plumber; hij heeft het zogenaamde Red Seal diploma gehaald en dat betekent dat hij in heel Canada mag werken. Bij een lagere score krijg je alleen je provinciaal certificaat. Hij had het diploma al veel eerder kunnen hebben; ze hadden naar ons voorlaatste adres toegestuurd en dat terwijl hij zijn goede adres had doorgegeven. Gelukkig hebben we nog contact met onze vorige buren en die hebben weer contact met de mensen die ons huis hebben gekocht... We zijn vrijdagavond lekker uit eten geweest hier in Peachland bij een restaurantje waar je aan het water kunt zitten.

Peter heeft inmiddels ook werk gevonden bij de waterzuivering van West Kelowna. Het is niet full time, maar op oproep basis. De eerste week heeft hij wel 40 uur kunnen werken, maar dat was om er in te komen, want het is wel heel anders dan wat hij gewend is. Agelopen week had hij twee dagen en deze week waarschijnlijk drie. Hij vindt het werk wel heel leuk en het is weer een nieuwe uitdaging, plus het is niet ver van huis en het geeft ook nog de tijd om in huis te klussen.

Bij mij is op het werk de drukste periode weer voorbij en werken we weer normale tijden. Tot nu toe gaat het qua verkopen op de kwekerij erg goed en zitten we redelijk ver boven vorig jaar. Hopelijk blijft dat zo.

Groetjes van Peter en Floortje

• 02 Juni 2012 - 20:34

Jaap:

Hoi peter,

Gefeliciteerd met je diploma en werk. Harstikke goed!

• 07 September 2012 - 18:04

Gert Landman:

Lange tijd jullie weblog niet gevolgd, te druk. N.a.v. LinkedIn melding weer aan het lezen: nieuw huis en diploma, gefeliciteerd! Is Peachland ook nog Kelowna? Hier alles goed, volop bezig met Biltse zaken, ook rond het Boetzelaerpark, zie www.biltshoogkruis.nl. Hartelijke groeten, Gert Landman