Op Huizenjacht - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu Op Huizenjacht - Reisverslag uit Kelowna, Canada van peterenfloortje - WaarBenJij.nu

Op Huizenjacht

Door: Floortje

03 Maart 2012 | Canada, Kelowna

Afgelopen week kregen we eindelijk bericht van de laatste bank waar we ons business plan voor de boerderij naartoe hadden gestuurd: ook deze bank vond het risico te groot, dus de boerderij gaat helaas niet door. We hebben ons business plan bij in totaal drie banken laten beoordelen en niemand zag het echt zitten. Wel heel erg jammer, maar niks aan te doen.

We hebben de plannen nu veranderd en blijven gewoon in West Kelowna wonen. Het huis waar we nu de basement suite huren is verkocht en per 1 mei moeten we eruit, dus we zijn op huizenjacht.

Afgelopen week hebben we twee huizen bekeken: eentje hier heel dichtbij, alleen iets lager op de berg en eentje iets verder weg. De eerste gaf meteen een goed gevoel en daar willen we ook een bod op gaan uitbrengen. Het is een foreclosure, wat betekent dat de vorige eigenaar de hypotheek niet meer kon betalen en het huis wordt nu door de rechtbank verkocht. Het voordeel is dat je er redelijk voordelig aan kan komen en het nadeel is dat er meerdere gegadigden zijn en de degene met het beste bod mag het huis kopen. Verder duurt de hele procedure wat langer, dus als we dit huis niet kunnen kopen, omdat ons bod niet goed genoeg is, zitten we redelijk in tijdnood. Maar goed, dat zien we dan wel weer.

Het huis is de gok wel waard. Het is mooi ruim en heeft een fantastisch uitzicht over Okanagan Lake en de bergen. Verder heeft het een grote tuin, allemaal nog gras, dus daar valt iets moois van te maken. Omdat ik bij een kwekerij werk kan ik redelijk voordelig aan de planten komen. En als bonus heeft het een zwembad! Het huis is wel wat ouder en kan hier en daar wel een opknapbeurtje gebruiken, maar een deel is ook al gedaan door de vorige bewoners. Verder hoeft ook niet alles ineens te gebeuren.

Wel weer erg spannend allemaal en we hopen dat het allemaal doorgaat.
Verder is er de afgelopen tijd niet echt veel gebeurd. Op mijn verjaardag, een aantal weken geleden, zijn we lekker uit eten geweest bij een Indiaas restaurant. Was erg goed. En daarna zijn we naar de film geweest; we hebben Safe House gezien - spannende film.

Op het banenfront is er nog weinig nieuws. Peter heeft wel op wat vacatures gesolliciteerd en gisteren heeft hij een gesprek gehad voor een baan als gebouw beheerder. Hopelijk wordt hij het, want het lijkt hem erg leuk. Afwachten maar.....

Vorige week zondagmiddag wilden we op de Kettle Valley Railway gaan lopen. Vroeger was dit een spoorlijn en het is nu een wandelpad, maar omdat het wat hoger in de bergen ligt, ligt er nog veel sneeuw. Ook op de weg er naartoe. We dachten dat de Jeep het wel zou trekken in z'n 4-wiel aandrijving, maar niet dus. We hebben diverse keren vastgezeten en gelukkig heeft Peter altijd vanalles in de auto liggen voor onvoorziene situaties. De schep kwam dus goed van pas om de auto uit te graven. De eerste keer hebben twee snowmobilers ons geholpen met duwen. Toen wilden we achteruit naar benden rijden, maar er kwam nog een Jeep aan die omhoog wilde en naast het harde spoor in het midden was het kniediep zachte sneeuw. De ander Jeep is om ons heen gereden, want die had betere banden daarvoor dan wij en we besloten om er weer achteraan te rijden naar boven om toch te kunnen wandelen; dat was heel fout. We kwamen wel iets hoger dan eerst, maar kwamen weer vast te zitten. Die keer hadden we zelfs dennetakken nodig voor extra grip onder de banden. Peter is daarna achteruit naar beneden gereden en ik ben er met Baxter achteraan gelopen; zo had hij toch nog zijn wandeling.

Groetjes van Peter en Floortje

• 05 Maart 2012 - 15:12

Jaap:

Jammer dat het niet is gelukt bij de bank. Het huis ziet er leuk uit en het zwembad is natuurlijk ook mooi.

Hopelijk lukt dit, succes met bieden!

• 07 April 2012 - 07:51

Bram:

ik kom een keertje zwemmen als dit huis van jullie is, zal duimen !!